Thursday, November 14, 2013

Ghairah nak dapat rumah

Bila aku tengok orang update on their house progress, best sey tapi kalau 24/7 update, annoying kapper. Tapi iyer lah, tak orang tak kita kannn... Dorang mesti ghairah. Maklom dapat kotak kasut baru. Eh salah, maksud aku rumah baru.

Anyways aku pun nak update lah pasal rumah tapi taknak update 1 by 1 ah at FB. Aku rasa aku nak update kat blog for my personal knowledge. Haha personal knowledge? Apa aku merepek setan. For personal update lah mangkok.

Ni gambar from Instagram aku, 69 weeks ago haha! Rumah aku is the 1 at Fervale. It is called Fernvale Foliage (FF). Nama nak style jer. It is super near to Jalan Kayu. Gambar ni at Esso Jalan Kayu, ah dari sini can see  my house. Hellooo!

Ok so, kita mengesigned rumah ni exactly on 10.10.10. Bila kita apply macam tak ingat ah bro. Should be the same year kot. Kita tak amik kesah pun pasal rumah ni that time cause lagi lama mah siap.   

Masa berlalu, kita pun got married  yada yada then coming to mid 2013 (this year lah kan), aku dah rasa keghairahan nyer. Orang asik tanya bila nak ada anak, aku fed up. Tapi bila orang tanya bila nak ada rumah, tanya 10 kali pun aku rela jawab "end of this year agaknyer".   

Aku decided to join the FB page. Semangat dokz! Yang maha semangat are some of them. Betul punya update ah. Tapi bagus jugak. Atleast aku tahu jugak lah perkembangan FF.



Sekali dah tiba 1st blk dapat HLE letter, aku excited max ah. HDB website tu entah berapa kali aku check dalam 1 hari. Aku rasa around 4624 times ada ah. Next, blk kita babeee! 1 1 dapat letter dan tiba pulak masa kita.   

Cepat-cepat isi borang lepas tu nak tunggu approval pun lambat. Makan masa 2 weeks gitu ah. Dah approved, asik check bila nak dapat kunci. At 1st letak 4th quarter 2013 then end October. Tunggu tunggu tunggu and check website 5284 times per day, finallyyyyyy the date of key collection is out. It is stated 19 October 2013 at 10.10am.   

Nak tahu something? Kita kan sign rumah on 10.10.10, kita got married on 09.10.11 so 10+9=19! Nyehehehehe!! Ader ader jer aku eh. Abeh kan abeh kan, block kita is 451A tau so 4+5+1=10 abeh A is for Annisa Zahra and Ahmad Izzaqy. Cool per. Irrit aku tahu.




 Time nak collect keys, aku boleh sakit pulak! Keghairahan aku terjunam. It was on Saturday. Friday tu aku on MC. Stomach flu ah geng. Muntah-muntah. Bila at HDB, otak aku cuma nak balik jer and takmo muntah kat sana. Hari pulak hujan, terpaksa naik cab pergi balik (k ni info tak perlu).   

Planned ingat nak visit rumah after keys collection, tak kesampaian. Settle insurance gedebak gedebuk, bayar tu bayar ni, k ciao!



Besok nyer baru lah kita visit FF. Rumah kita level 4 sebab kita amik yang ada link bridge hehe. Jalan along the link bridge, belok kiri sikit, kanan sikit (where the lift is), kiri then straight jer, tu pun rumah kita. 

Dah tak sabar ni nak masuk. Bukak jer pintu, mak ai kecik per rumah. Aku ingat masuk jer store. Rupa nyer living room lah. Ok ok fine, aku over sikit. Taklah sekecik store tapi kecik ah. Alah tak kesah lah, yang penting, kita ada tempat tinggal daripada hidup menompang huhu (sedap kan hati). Aku bawab mak bapak adik aku. InShaaAllah rumah akan selalu dilindungi dan ditambah rezeki (in any form, not only in rezeki anak *jeling*)   

K ah next blog aku will talk on our meet up with ID and the things kita choose for our house. Best ahhh! Duit pun best!

P/S Aku tak amik gambar dalam rumah. Maybe next time when aku visit sana eh. 

No comments:

Post a Comment